Všeobecné podmienky

Všeobecné podmienky

Ak sa chcete stať zákazníkom alebo aktívnym používateľom nášho internetového obchodu, pozorne si prečítajte naše Všeobecné obchodné podmienky a využívajte naše služby len vtedy, ak súhlasíte so všetkými podmienkami a cítite sa nimi viazaní.



Technické informácie potrebné na používanie webovej stránky, ktoré nie sú obsiahnuté v týchto Všeobecných podmienkach, sú uvedené v iných informáciách dostupných na webovej stránke. Ustanovenia týchto Všeobecných podmienok a upozornenia a ďalšie informácie dostupné na webovej lokalite je potrebné čítať spoločne a vykladať ich vo vzájomnej súvislosti. V prípade akéhokoľvek rozporu medzi obsahom týchto Všeobecných obchodných podmienok a obsahom oznámení a iných informácií dostupných na webovej lokalite majú prednosť ustanovenia týchto Všeobecných obchodných podmienok.

Úvod

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) obsahujú všeobecné podmienky, ktoré neboli zmluvnými stranami individuálne dojednané a ktorými sa riadi používanie webovej stránky osobami (ďalej len „používatelia“), ktoré využívajú produkty a služby dostupné na webovej stránke http://firmelle.sk (ďalej len „webová stránka“). Registráciou a zadaním objednávky Používateľ uznáva a akceptuje podmienky týchto VOP.



Poskytovateľ služieb

Názov: Make It Commerce Ltd.
Umiestnenie: 2161 Csomád, Kossuth Lajos út 79.

Korešpondenčná adresa: 1064 Budapest, Podmaniczky utca 57.

Adresa prevádzkových priestorov: žiadne.

Meno zástupcu: Dániel Varga, generálny riaditeľ

Registračné číslo spoločnosti: 13-09-207922

Názov registrového súdu: Okresný súd v Budapešti

Daňové číslo: 26754950-2-13

Daňové číslo Spoločenstva: HU26754950

Finančná inštitúcia, v ktorej je vedený účet: OTP Bank

Číslo účtu: 11705008-22534774

E-mailová adresa: info@firmelle.sk



Obchodné činnosti zásielkových služieb

Poskytovateľ služieb prostredníctvom webovej stránky vykonáva maloobchodný predaj spotrebného tovaru, ako aj zásielkový a internetový predaj.

V rámci svojej obchodnej činnosti poskytovateľ služieb dováža určité výrobky z krajín mimo Európskeho hospodárskeho priestoru, a preto sa na účely právnych predpisov o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadou výrobku považuje za jeho výrobcu. Okrem toho je poskytovateľ služieb ako distribútor výrobkov oslobodený od akejkoľvek zodpovednosti za škodu spôsobenú výrobkom, ak je na výrobkoch uvedený výrobca v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka. 6:553.

Spotrebný tovar a iné výrobky predávané na webovej stránke nájdu používatelia v príslušných položkách menu na webovej stránke. Kereskedelmi tevékenysége során a Szolgáltató egyes termékeket az Európai Gazdasági Térség területén kívülről importál, így ezen termékek vonatkozásában a termékfelelősségi szabályok értelmében a termék gyártójának is minősül. Egyebekben a Szolgáltató a termékek forgalmazójaként a gyártó megjelölése esetén mentesül bármely termékkárért való felelősség alól a Ptk. 6:553.§ szerint.

Distribuované výrobky

Poskytovateľ služieb poskytuje informácie o každom výrobku v jeho technickom liste na webovej lokalite. Všetky obchodné oznámenia na webovej lokalite sa musia čítať v spojení s ustanoveniami týchto VOP.

Dodávateľ je povinný dodať Používateľom Produkty v stave vhodnom na ich zamýšľané použitie. Poskytovateľ služieb nezodpovedá za škody spôsobené nesprávnym používaním výrobku.



Podmienky používania

Maloletí používatelia

Na registráciu a prijatie objednávky je potrebný súhlas zákonného zástupcu používateľa mladšieho ako 18 rokov alebo používateľa s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony, inak poskytovateľ služieb nemôže prijať objednávku maloletého používateľa alebo používateľa s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony, takto podaná objednávka bude zrušená a registrácia bude vymazaná.

Zodpovednosť

Poskytovateľ služieb vylučuje akúkoľvek zodpovednosť za správanie Používateľov. Okrem toho vyhlasuje, že používateľ nesie plnú a výlučnú zodpovednosť za svoje vlastné správanie.

Používateľ je povinný zabezpečiť, aby pri používaní webovej stránky priamo alebo nepriamo neporušoval zákony alebo práva tretích strán.

Poskytovateľ služieb je oprávnený, nie však povinný, kontrolovať obsah (napr. komentáre), ktorý používatelia sprístupňujú pri používaní webovej stránky. Poskytovateľ služieb je oprávnený, nie však povinný, vyhľadávať náznaky nezákonnej činnosti v súvislosti so zverejneným obsahom. Poskytovateľ služieb nenesie zodpovednosť za zverejnený obsah.

Autorské práva

Celá webová stránka a jej obsah (napr. texty, obrázky, grafika) sú chránené autorským právom, a preto sa nesmú kopírovať, upravovať ani šíriť na komerčné účely.



Nakupovanie na webovej stránke

Proces objednávania

Nákupný košík

Webová stránka ponúka používateľom možnosť online objednávania. Vybraný výrobok je možné vložiť do nákupného košíka kliknutím na tlačidlo Pridať do košíka. Používateľ si môže skontrolovať obsah nákupného košíka výberom položky v ponuke Nákupný košík. Tu môže zmeniť množstvo výrobku, ktorý si chce objednať, alebo položku vymazať.

V ponuke „Nákupný košík“ môže používateľ uplatniť poukážky poskytnuté poskytovateľom služieb zadaním kódu poukážky. Výhody a zľavy poskytované s každou poukážkou nájdete v obchodnom oznámení zaslanom v čase vydania poukážky. Vo všeobecnosti platí, že zľavy poskytované poukazmi nie je možné navzájom kombinovať a na jednu objednávku je možné použiť len jeden poukaz, v závislosti od rozhodnutia používateľa.

Používateľ si tiež môže vybrať spôsob dopravy, ktorý mu vyhovuje, prostredníctvom ponuky „nákupný košík“. Dodávateľ pri každom spôsobe doručenia uvedie celkové náklady na doručenie. Ďalšie informácie o jednotlivých spôsoboch doručenia nájdete v týchto VOP. honlap online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára.

Pokladňa

Používateľ môže pokračovať v procese nákupu kliknutím na tlačidlo Pokračovať k pokladni. Webová stránka neponúka možnosť registrácie, používatelia sú vždy oprávnení zadávať jednotlivé objednávky.

V pokladničnom rozhraní musí používateľ vybrať pre neho vhodný spôsob platby a skontrolovať všetky predtým zadané údaje, ako aj výrobky a množstvá výrobkov, ktoré sa majú objednať. V prípade vstupných chýb môže používateľ zadané údaje opraviť. Ak je všetko v poriadku, môžete objednávku dokončiť kliknutím na tlačidlo Zaplatiť. Na webovej lokalite alebo e-mailom dostanete príslušné potvrdenie. Ak používateľ zistí nesprávne údaje po potvrdení objednávky (napr. v potvrdzujúcom e-maile), musí o tom okamžite, najneskôr však do 24 hodín, informovať poskytovateľa služieb.

Záväzná ponuka, potvrdenie

Poskytovateľ služieb informuje používateľa do 48 hodín od prijatia objednávky zaslaním potvrdzujúceho e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú používateľom. Ak používateľ nedostane potvrdzujúci e-mail do 48 hodín, je zbavený povinnosti predložiť ponuku a nie je povinný prevziať objednané výrobky.

Potvrdzovací e-mail obsahuje údaje zadané pri nákupe, údaje o objednávke, názov objednaného výrobku (výrobkov), cenu, zvolený spôsob platby a doručenia, poradové číslo objednávky a prípadné pripomienky používateľa k jeho objednávke.

Uzatvorenie zmluvy

Zmluvu je možné uzavrieť len v maďarskom jazyku. Podanie objednávky sa považuje za zmluvu uzatvorenú elektronickými prostriedkami, na ktorú sa vzťahuje zákon CVIII z roku 2001 o niektorých otázkach elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti (ďalej len „Eker tv.“). Zmluva sa riadi ustanoveniami nariadenia vlády 45/2014 (26.II.) o spôsobe uzatvárania zmlúv medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi, pričom sa zohľadňujú ustanovenia smernice Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov.

Okrem automaticky zaslaného potvrdzujúceho e-mailu zašle poskytovateľ služieb používateľovi do ďalších 48 hodín druhý e-mail (samostatný akceptačný e-mail), v ktorom akceptuje ponuku používateľa. Zmluva je uzavretá, keď používateľ dostane samostatný e-mail s prijatím ponuky zo strany poskytovateľa služieb. Bez oznámenia tohto druhého akceptačného e-mailu poskytovateľom služieb nie je kúpna zmluva s používateľom uzatvorená a poskytovateľ služieb nie je povinný dodať tovar.

Registrácia zmluvy

Zmluva uzatvorená prostredníctvom webovej stránky nepredstavuje písomnú zmluvu, nie je poskytovateľom služieb archivovaná a nie je neskôr prístupná. Na Poskytovateľa služieb sa nevzťahujú ustanovenia Kódexu správania.

Účet

Poskytovateľ služieb vystaví faktúru za predaj tovaru, ktorú zašle na e-mailovú adresu uvedenú používateľom súčasne s doručením tovaru.

Poskytovateľ služieb vystaví na objednávku jednu faktúru, faktúru nie je možné rozdeliť, je potrebné predložiť samostatnú objednávku.

Platba

Webová stránka ponúka používateľovi možnosť použiť nasledujúce spôsoby platby.

Platba kreditnou kartou

Za svoje produkty môžete pohodlne a bezpečne zaplatiť kreditnou kartou prostredníctvom nášho partnera Stripe, Inc.

Na našej webovej stránke môžete platiť nasledujúcimi typmi kariet:

-Visa Classic (s embosovaním)

-MasterCard (s embosovaním)

-American Express

Podrobnosti o platbe kreditnou kartou nájdete v podmienkach spoločnosti Stripe!

Priamy bankový prevod

V prípade priameho bankového prevodu bude používateľ informovaný o spôsobe platby e-mailom po odoslaní objednávky. Používateľ musí v poli pre komentár k prevodu vždy uviesť číslo objednávky, inak nebude možné objednávku identifikovať a prevedená suma bude po odpočítaní nákladov na spracovanie automaticky vrátená.

V prípade priameho bankového prevodu dodávateľ dodá výrobky až po pripísaní celej kúpnej ceny. Ak platba nebude pripísaná do 3 pracovných dní od odoslania objednávky, poskytovateľ služieb môže objednávku kedykoľvek jednostranne zrušiť.

Dobierka

Ak si želáte zaplatiť hodnotu objednávky pri prevzatí zásielky, vyberte si spôsob platby „na dobierku“. V tomto prípade je potrebné zaplatiť hodnotu objednaného výrobku (výrobkov) osobne pracovníkovi kuriéra pri doručení zásielky.

Platbu na dobierku vykonáva prepravný partner poskytovateľa služieb a vzťahuje sa na ňu všeobecná úprava prepravcu.

Možnosti vyzdvihnutia, doručenia

Poskytovateľ služieb ponúka používateľom nasledujúce možnosti vyzdvihnutia a doručenia:

Kuriérska služba (GLS)

Kuriérska služba (GLS). Ak v tomto čase nie ste doma, odporúča sa ako adresu doručenia uviesť pracovnú adresu (ak je k dispozícii).

Ak kuriér na vami uvedenej adrese nikoho nenájde, zanechá vám odkaz a vy môžete o zásielku požiadať doručovateľa na uvedenom telefónnom čísle. Kuriér sa o to pokúsi opäť na druhý deň. Ak sa ani druhé doručenie nepodarí, kuriér tovar vráti a objednávka sa zruší. Náklady na doručenie nevyzdvihnutých zásielok budú účtované zákazníkovi!

Objednávky z nášho internetového obchodu doručuje kuriérska spoločnosť GLS.

Pri preberaní výrobku musí používateľ skontrolovať, či je výrobok nepoškodený. V prípade zistenia poškodenia obalu môže používateľ požiadať kuriéra o spísanie protokolu. V opačnom prípade sa prevzatie výrobku od kuriéra a podpísanie dokladu potvrdzujúceho prevzatie výrobku považuje za súhlas s množstvom a kvalitou výrobku a poskytovateľ služieb nie je oprávnený prijímať následné reklamácie týkajúce sa množstva po odchode osoby, ktorá dodávku vykonala.

Ak je obal alebo výrobok pri prevzatí viditeľne poškodený a k poškodeniu došlo pred prevzatím tovaru, poskytovateľ služieb zabezpečí bezplatné vrátenie alebo výmenu výrobku.

Ak nie je dohodnuté inak, poskytovateľ služieb je povinný sprístupniť (dodať) používateľovi výrobok bez zbytočného odkladu, najneskôr však do tridsiatich dní od uzavretia zmluvy (t. j. od prijatia objednávky poskytovateľom služieb). V prípade omeškania zo strany poskytovateľa má spotrebiteľ právo na stanovenie dodatočnej lehoty. Ak poskytovateľ služieb nesplní zmluvu v rámci odkladnej lehoty, je užívateľ oprávnený okrem iných nárokov odstúpiť od zmluvy ako prejav dobrej vôle. Užívateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez stanovenia dodatočnej lehoty, ak poskytovateľ služby odmietol splniť zmluvu alebo ak podľa dohody strán alebo rozpoznateľného účelu služby mala byť zmluva splnená v určenom čase plnenia, a nie v inom čase. Bez ohľadu na vyššie uvedené môže používateľ uplatniť všetky práva na záruku vhodnosti na daný účel, ktoré mu prináležia podľa Občianskeho zákonníka a ktoré nie sú obmedzené v prípade používateľa, ktorý je spotrebiteľom.

Právo na odstúpenie od zmluvy

Postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy

Podľa nariadenia vlády č. 45/2014 (26.II.) o spôsobe uzatvárania zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v určitej zákonnej lehote v prípade zmlúv uzatváraných mimo prevádzkových priestorov a zmlúv uzatváraných na diaľku.

Podľa súčasného výkladu nemeckého občianskeho zákonníka je spotrebiteľom každá fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej profesionálnej, samostatnej zárobkovej alebo obchodnej činnosti. V prípade používateľa, ktorý má právo na odstúpenie od zmluvy, je poskytovateľ služieb oprávnený kedykoľvek skontrolovať, či je používateľ vo vzťahu k objednávke spotrebiteľom.

Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia výrobku alebo v prípade dodania viacerých výrobkov od posledného výrobku dodaného spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou (ktorá nie je dopravcom). Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj v období medzi uzavretím zmluvy a prevzatím výrobku.

Ak si spotrebiteľ želá uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musí zaslať poskytovateľovi služieb jasné vyhlásenie o svojom úmysle odstúpiť od zmluvy vo vyššie uvedenej lehote prostredníctvom jednej z možností kontaktu uvedených v bode 2 týchto VOP (napr. poštou alebo e-mailom) a informovať o tom poskytovateľa služieb. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou týchto VOP.

Má sa za to, že spotrebiteľ uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy včas, ak svoje vyhlásenie o odstúpení od zmluvy zašle poskytovateľovi služieb pred uplynutím vyššie uvedenej lehoty. V prípade písomného odstúpenia od zmluvy sa odstúpenie od zmluvy považuje za vykonané včas, ak spotrebiteľ zašle svoje vyhlásenie v tomto zmysle poskytovateľovi do 14 kalendárnych dní (do 14. kalendárneho dňa). V prípade oznámenia poštou sa pri výpočte lehoty berie do úvahy dátum odoslania, v prípade oznámenia e-mailom dátum odoslania e-mailu poskytovateľom služieb. Spotrebiteľ musí poslať svoj list doporučenou poštou, aby bolo možné hodnoverne preukázať dátum odoslania. Dôkazné bremeno, že spotrebiteľ uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s vyššie uvedenými a zákonnými ustanoveniami, nesie spotrebiteľ.

Poskytovateľ služieb bezodkladne potvrdí prijatie oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy e-mailom.

V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť objednaný výrobok poskytovateľovi služieb na adresu uvedenú v bode 2 ASZF. Lehota sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ zašle výrobok pred uplynutím 14-dňovej lehoty (poštou alebo kuriérskej službe, ktorú si spotrebiteľ objednal).

Priame náklady na vrátenie výrobku na adresu poskytovateľa služieb znáša spotrebiteľ. Poskytovateľ služieb nemôže prijať zásielky vrátené na dobierku. V prípade odstúpenia od zmluvy nebudú spotrebiteľovi účtované žiadne iné náklady okrem nákladov na vrátenie výrobku.

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade so zákonnými ustanoveniami, poskytovateľ služieb vráti spotrebiteľovi celú zaplatenú sumu vrátane nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti so službou (náklady na dopravu), a to bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy alebo odo dňa, keď sa o odstúpení dozvedel. Výnimka sa vzťahuje na dodatočné náklady, ktoré vznikli v dôsledku toho, že si spotrebiteľ zvolil iný druh dopravy, ako je najlacnejší obvyklý druh dopravy ponúkaný poskytovateľom služieb. Poskytovateľ služieb je oprávnený zadržať vrátenie peňazí, kým výrobok nebude vrátený alebo kým spotrebiteľ nepredloží dôveryhodný dôkaz o vrátení, podľa toho, čo nastane skôr.

Na toto vrátenie použije poskytovateľ služieb rovnaký platobný prostriedok, aký použil pri pôvodnej transakcii, pokiaľ sa so spotrebiteľom výslovne nedohodol na inom platobnom prostriedku; tento typ vrátenia nebude pre spotrebiteľa znamenať žiadne dodatočné náklady.

Spotrebiteľ môže niesť zodpovednosť za stratu hodnoty výrobku len vtedy, ak je táto strata hodnoty spôsobená používaním, ktoré presahuje rámec nevyhnutný na zistenie povahy, vlastností a fungovania výrobku. 7.3 A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:

V prípade zmluvy o poskytnutí služby po úplnom poskytnutí služby, ak poskytovateľ služby začal poskytovať službu s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vzal na vedomie, že stráca právo vypovedať zmluvu po úplnom poskytnutí služby.
V prípade produktu alebo služby, ktorých cena alebo poplatok podliehajú možným výkyvom na finančnom trhu, na ktoré poskytovateľ nemá vplyv, aj počas 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Ak ide o neprefabrikovaný výrobok, ktorý poskytovateľ služieb vyrobil podľa pokynov alebo na výslovnú žiadosť spotrebiteľa, alebo o výrobok, ktorý je jasne prispôsobený používateľovi.
V prípade výrobkov podliehajúcich skaze alebo výrobkov, ktoré si zachovávajú svoju kvalitu len počas krátkeho obdobia.
Na výrobok v uzavretom obale, ktorý sa po otvorení nemôže vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov.
Pre výrobok, ktorý je vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s inými výrobkami.
V prípade zmluvy o dielo, keď dodávateľ požaduje od užívateľa vykonanie naliehavých opravárenských alebo údržbárskych prác na výslovnú žiadosť spotrebiteľa.
Pri predaji kópie zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového softvéru v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní spotrebiteľom otvorený.
Pri novinách, časopisoch a periodikách s výnimkou zmlúv o predplatnom.
Pre zmluvy uzatvorené na základe verejnej dražby.
Na zmluvy o poskytovaní ubytovacích, dopravných, automobilových, stravovacích alebo rekreačných služieb s výnimkou ubytovacích služieb, ak je v zmluve stanovený termín alebo lehota na plnenie.
V prípade digitálneho obsahu poskytovaného na nefyzickom nosiči, ak poskytovateľ začal poskytovať službu s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ súčasne s udelením tohto súhlasu vyhlásil, že si je vedomý, že po začatí poskytovania služby stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Záruka
V prípade chybného plnenia zo strany poskytovateľa služby môže užívateľ uplatniť voči spoločnosti nárok zo záruky v súlade s ustanoveniami zákona V z roku 2013 o Občianskom zákonníku (ďalej len „Občiansky zákonník“).
V prípade spotrebiteľskej zmluvy môže Používateľ, ktorý je spotrebiteľom, uplatniť svoje nároky zo záruky v prípade vadného plnenia v dvojročnej premlčacej lehote odo dňa prevzatia. Po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty už používateľ nemôže uplatniť svoje práva zo záruky. Ak je predmetom zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom použitý tovar, premlčacia lehota je jeden rok.
V prípade zmluvy s nespotrebiteľom môže používateľ uplatniť svoje nároky zo záruky počas premlčacej lehoty jedného roka odo dňa prevzatia.
V prípade záruky na príslušenstvo si používateľ môže zvoliť uplatnenie týchto nárokov:
Môže požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je možné splniť požiadavku zvolenú zákazníkom alebo by to pre spoločnosť znamenalo neprimerane vysoké dodatočné náklady v porovnaní s plnením jeho iných požiadaviek.
Ak by zákazník nemohol požadovať opravu alebo výmenu (pretože sa k tomu poskytovateľ služieb nezaviazal alebo to nie je v jeho možnostiach), môže požadovať primerané zníženie ceny alebo opravu či výmenu vady inou osobou na náklady spoločnosti, alebo v krajnom prípade odstúpiť od zmluvy. V prípade drobných vád neexistuje právo na odstúpenie od zmluvy.
Užívateľ môže previesť svoje právo na záruku za príslušenstvo na inú osobu, pričom náklady spojené s takýmto prevodom znáša užívateľ, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo pokiaľ poskytovateľ služieb neuviedol dôvod.
Používateľ je povinný nahlásiť závadu bezodkladne po jej zistení. Vada zistená používateľom sa považuje za oznámenú bezodkladne, ak bola oznámená do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady. Používateľ zodpovedá za škodu spôsobenú oneskoreným oznámením.



Používateľ môže uplatniť záručný nárok priamo voči spoločnosti.

Ak spotrebiteľ zistí vadu do šiestich mesiacov od poskytnutia služby (t. j. doručenia alebo prevzatia), predpokladá sa, že vada existovala už v čase poskytnutia služby, pokiaľ táto domnienka nie je nezlučiteľná s povahou vady alebo povahou výrobku. Poskytovateľ služby sa zbaví záruky len vtedy, ak túto domnienku vyvráti, t. j. preukáže, že vada výrobku vznikla až po jeho dodaní používateľovi. Na základe toho nie je Poskytovateľ servisu povinný uznať reklamáciu Používateľa, ak preukáže, že vada vznikla v dôsledku nesprávneho používania výrobku. Po uplynutí šiestich mesiacov odo dňa plnenia sa však dôkazné bremeno obracia, t. j. v prípade sporu je na spotrebiteľovi, aby preukázal, že vada existovala už v čase plnenia.



Záruka na výrobok

Záruka na výrobok môže vzniknúť len v prípade vady hnuteľnej veci (výrobku). V takom prípade môže používateľ, ktorý je spotrebiteľom, podľa vlastného uváženia uplatniť svoje právo podľa článku 7.1 alebo využiť záruku na výrobok.

V rámci záruky na výrobok môže používateľ požadovať len opravu alebo výmenu chybného výrobku.

Výrobok sa považuje za chybný, ak nespĺňa požiadavky na kvalitu platné v čase jeho uvedenia na trh alebo ak nemá vlastnosti opísané výrobcom.

Používateľ má na uplatnenie nároku na záruku lehotu dva (2) roky odo dňa, keď bol výrobok výrobcom uvedený na trh. Po uplynutí tejto lehoty používateľ toto právo stráca.

Používateľ môže svoje nároky zo záruky na výrobok uplatniť len u výrobcu alebo predajcu hnuteľnej veci.

V prípade uplatnenia nároku zo záruky na výrobok musí používateľ preukázať, že výrobok je chybný.

Výrobca (distribútor) je zbavený svojej povinnosti poskytnúť záruku na výrobok len vtedy, ak preukáže, že



výrobok nebol vyrobený alebo uvedený na trh v rámci jeho obchodnej činnosti alebo

vada nebola rozpoznateľná podľa stavu vedy a techniky v čase uvedenia výrobku na trh, alebo

vada výrobku je spôsobená uplatnením zákona alebo záväznej normy stanovenej orgánom.

Výrobca (distribútor) musí preukázať len jeden z uvedených dôvodov na oslobodenie.



Jedna a tá istá vada nemôže byť dôvodom na uplatnenie nároku zo záruky na príslušenstvo a záruky na výrobok súčasne. V prípade úspešnej reklamácie záruky na výrobok však môže používateľ uplatniť nárok na záruku na vymenený výrobok alebo opravený diel u výrobcu.

Stav veci





Povinnú záruku na určitý tovar dlhodobej spotreby upravuje nariadenie vlády č. 151/2003 (IX. 22.) o povinnej záruke na určitý tovar dlhodobej spotreby. (Vecná) pôsobnosť nariadenia sa vzťahuje len na výrobky predávané na základe novej spotrebiteľskej zmluvy uzavretej v Maďarsku a uvedené v prílohe nariadenia.

Poskytovateľ služieb vydá spotrebiteľovi záručný list na výrobky, na ktoré sa vzťahuje povinná záruka.

Povinná záručná lehota na spotrebný tovar dlhodobej spotreby uvedený v prílohe k nariadeniu vlády môže byť 1 až 3 roky v závislosti od kúpnej ceny výrobku a začína plynúť odo dňa dodania výrobku spotrebiteľovi alebo, ak inštaláciu vykonáva poskytovateľ služieb alebo jeho splnomocnený zástupca, odo dňa inštalácie.

Spoločnosť sa zbaví svojej záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že príčina závady nastala po splnení.

Užívateľ nemôže súčasne a paralelne uplatniť záručný nárok a záručný nárok alebo nárok na záruku na výrobok a záručný nárok na tú istú vadu, inak má užívateľ nárok na práva zo záruky bez toho, aby boli dotknuté práva uvedené v bode 2.

Uplatňovanie nárokov zo záruky a záručných nárokov

Používateľ môže uplatniť svoje záručné nároky tak, že sa obráti na

Názov: Make It Commerce Ltd.

Adresa: 1064 Budapest, Podmaniczky utca 57.

E-mailová adresa: info@firmelle.sk

Možnosti vymáhania

Miesto, čas a spôsob podania sťažnosti

Používateľ môže zasielať sťažnosti týkajúce sa produktu alebo činnosti poskytovateľa služieb na tieto kontaktné údaje

Názov: Make It Commerce Ltd.

Adresa: 1064 Budapest, Podmaniczky utca 57.

E-mail adresa: info@firmelle.sk

Poskytovateľ služieb musí ústnu sťažnosť vyriešiť, ak je to možné, okamžite. Ak okamžité vyriešenie ústnej sťažnosti nie je možné vzhľadom na povahu sťažnosti alebo ak používateľ nesúhlasí s vybavením sťažnosti, poskytovateľ služieb uchováva sťažnosť spolu s vecnou odpoveďou na sťažnosť päť rokov.

V prípade ústnej sťažnosti podanej osobne (v prevádzke) alebo ak to nie je možné, poskytovateľ služieb poskytne používateľovi kópiu zápisnice na mieste v súlade s pravidlami pre písomné sťažnosti uvedenými nižšie.

V prípade ústnej sťažnosti oznámenej telefonicky alebo prostredníctvom inej elektronickej komunikačnej služby poskytovateľ služieb poskytne používateľovi kópiu zápisnice najneskôr v čase vecnej odpovede.

Vo všetkých ostatných prípadoch postupuje poskytovateľ služieb v súlade s pravidlami platnými pre písomné sťažnosti.

Sťažnosti zaznamenané telefonicky alebo inými komunikačnými prostriedkami označí poskytovateľ služieb jedinečným identifikátorom, aby sa uľahčilo následné dohľadanie sťažnosti.

Poskytovateľ služieb odpovie na prijatú písomnú sťažnosť do 30 dní. Činnosť podľa tejto zmluvy predstavuje vyslanie.

Ak je sťažnosť zamietnutá, poskytovateľ služieb informuje používateľa o dôvodoch zamietnutia.

Iné prostriedky presadzovania práva

V prípade, že sa spotrebiteľský spor medzi poskytovateľom služieb a používateľom nepodarí vyriešiť rokovaním s poskytovateľom služieb, má používateľ k dispozícii tieto možnosti vymáhania:
podať sťažnosť orgánom na ochranu spotrebiteľa,,
Funkcie orgánu ochrany spotrebiteľa vrátane prešetrovania sťažností spotrebiteľov vykonávajú územne príslušné orgány štátnej správy.

Spotrebiteľ si môže vybrať príslušný územný orgán kliknutím na nižšie uvedený odkaz, ktorý obsahuje aj všetky kontaktné údaje príslušného orgánu.

https://www.kormanyhivatal.hu/hu

Spotrebitelia majú možnosť podávať svoje sťažnosti aj elektronicky:

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/panasz.

Začatie konania zmierovacieho orgánu,

Spotrebitelia v Budapešti sa môžu obrátiť na zmierovací úrad v Budapešti, ktorý je súčasťou Budapeštianskej obchodnej a priemyselnej komory.

Kontakt: .

Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefón: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Ďalšie informácie o práci zmierovacích orgánov a postupe nájdete na tejto webovej stránke

http://www.bekeltetes.hu.

Riešenie sporov online v Európskej únii,

Ako sa stanovuje v nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, Komisia zriadila platformu na riešenie sporov online, prostredníctvom ktorej môžu spotrebitelia v ktoromkoľvek členskom štáte podávať sťažnosti.

Platforma Komisie je k dispozícii na adrese http://ec.europa.eu/odr.

Začatie súdneho konania.

Iné

Všeobecné obchodné podmienky, zmeny cien

Poskytovateľ služieb môže kedykoľvek zmeniť tieto Všeobecné podmienky, ceny produktov predávaných na webovej stránke a ďalšie uvedené ceny s účinkom, ktorý nie je retroaktívny, pričom takáto zmena nadobúda účinnosť po zverejnení na webovej stránke a vzťahuje sa na transakcie po nadobudnutí jej účinnosti.

Technické obmedzenia

Nákup na webovej lokalite znamená, že používateľ si je vedomý možností a obmedzení internetu a akceptuje ich, najmä pokiaľ ide o technický výkon a prípadné chyby. Poskytovateľ služieb nenesie zodpovednosť, ak porucha internetovej siete bráni fungovaniu webovej stránky a nákupu.

Dátum nadobudnutia účinnosti týchto všeobecných obchodných podmienok: 8. apríla 2022



Príloha

Vzorové oznámenie o odstúpení od zmluvy/zrušení zmluvy

(vyplňte a vráťte len v prípade odstúpenia od zmluvy/zrušenia zmluvy)



Adresát: *

Ja/my, podpísaný/podpísaná, vyhlasujem/vyhlasujeme, že uplatňujem/uplatňujeme svoje právo na odstúpenie od zmluvy o kúpe nasledujúceho tovaru/tovarov alebo o poskytnutí nasledujúcej služby/služieb: *

Dátum uzavretia zmluvy/dátum prevzatia: *

Meno spotrebiteľa/spotrebiteľov:

Adresa spotrebiteľa (spotrebiteľov): * adresa spotrebiteľa (spotrebiteľov)

Podpis spotrebiteľa(ov): (len v prípade vyhlásenia na papieri)

Vyhotovené na adrese